Mióta kisfiam megszületett minden augusztus 20-át Budapesten ünnepeljük. Mindig úgy időzítünk, hogy a legizgalmasabb repülős műsoron ott lehessünk. Ezt most is hasonlóképpen tettük.

A légi-bemutató előtt pár órával olyan 12:00 óra körül értünk ki a Batthyány térre. Tavaly is, és idén is az első dolgunk, hogy megkerestük hol lehet megkostólni az idei év, választott Magyarország tortáját, a Kecskeméti barackkal töltött köles tortát. Meg is találtuk a sátrat. Meglepetésünkre nagyon hosszú sor állt a sátor előtt. Tavaly, reggel 8 órakor 5-perces sorbanállással megúsztuk a tortavásárlást (Szilvagombóc torta: 350Ft/szelet áron), idén viszont 50 percet kellett vezekelni a napon, mire végre kiszolgáltak. A tortát 450Ft/szelet áron vesztegették. Feltételezem jövőre már 550Ft/szelet lesz az ára bármilyen tortáról is legyen szó.

 

 

A sorbanállásról kisbetűvel, hátha uncsi lehet:
Megúsztuk volna 30 perces sorbanállással is, de pont mielőtt sorra kerültünk volna elfogyott a számlatömbje az árusítónak és ki tudja milyen oknál fogva, de a másik sornál lévő pénztárostól nem lehetett megoldani a számlaadást. Szóval a másik sor zavartalanul haladt a mi sorunknál meg közölték, hogy 5-10 perc múlva lesz újra kiszolgálás. A számlatömb helyett egy pénztárgépet üzemeltek be, de nem volt hosszabbító, amire ismét várni kellett. Mire az is megérkezett kiderült, hogy a pénztárgépből kifogyott a szalag és szerintem most cserélt életében először szalagot az eladó ilyen gépben. Lényeg a lényeg az ígért 5-10 perc kereken 20 percet napon való aszalódást jelentett. Eléggé bosszús voltam mire sorra kerültem.

Tortákról:
A tavalyi szilvagombóc torta nekünk jobban ízlett, talán a marcipános töltelék és a krémesebb állaga miatt....meg amiatt, hogy édesebb szájúak vagyunk.
Az idei köles torta kréme amolyan sűrű hab állagú volt. Kevésbé volt émelygős, az édes ízt főleg a baracklekvár adta. Persze ez a torta is nagyon finom volt, de nálam a favorit még mindig a szilvagombóc torta.

Miután megettük tortáinkat már 13:00 óra volt. Már csak egy óra és kezdődik a légi-vízi bemutató. 30 perc bóklászás után meg is éheztünk úgyhogy gondoltuk eszünk bográcsban készült tökös és palóc laskagombás lecsót. Végül mind az árak (1200-1500Ft/adag) mind a hosszú sor miatt ezt a lehetőséget elvetettük. Amíg párom el volt kisfiammal az árnyékban én valami ennivaló után néztem. 30 perc sorbanállás és 15 perc séta után, mire visszaértem a marhapörkölttel (750Ft/adag), feleségem avval fogadott, hogy kisfiam mind a 2 keze kutyaszaros. Hát persze hogy megint az én kisfiam elég kíváncsi ahhoz, hogy a földön heverő barna rudakat felszedje játszani. Ezúttal nem minősíteném a kutyasétáltatókat akik maguk mögött hagyják a kutyaszart, de kedvem lenne hozzá.

Végre elérkezett a 14:00 óra. Sőt el is múlt mire sikerült kezet mosni és megebédelni már javában zajlott a bemutató. A korábbi programhoz képest szerintem felejthető a mai parádé, de azért kétségkívül nem mindennapi rendezvény volt. Én már csak hozzászoktam a Red Bull versenyek (Red Bulll röpnap néven futott) fergeteges élményéhez,  amit idén ugye nem engedélyeztek. 15:00 kor már untuk a műsort és elindultunk haza.
A sorbanállások egy kicsit megkeserítették napunk élvezeti értékét, de mivel csak én álltam a sorban Encsi és Peti jól el voltak.
Este jön a folyt köv. Tüzijátééék. Hurrrráááááá!!!

Egy kis kritika a rendezésről:
Nem igazán értem, hogy a nap legizgalmasabb programját mért pont a kisgyerekek délutáni szieszta időpontjára, a nap legmelegebb óráira időzítették. Nem vagyok pesszimista és elégedetlen ember, de azt sem értem miért engedték a forgalmat a rakparton, hisz a műsort gyermekes családok százai, nézték a dunapartról, miközben a 30-40-50km/h-val haladó autók méterekre suhantak el a nézelődő gyerkőcök, családok mellett.
 

Költségek

 Ft.Megjegyzés
üzemanyag40020km oda-vissza
torta1350450 Ft / szelet
ebéd (pörkölt)1500750 Ft / adag
   
Összesen:3250 

 Üdv.: Forjack

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr743167188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása