032) Brela 5. nap: Omis

2015.02.24. 10:44

Omis-i kirándulásunk
Erre a napra terveztük, hogy Omis városába kirándulunk. Reggeli után el is indultunk. Volt egy kisebb dugó a tengerparti főúton, de azért minden gond nélkül odaértünk. A városon keresztül gurultunk és rögtön elindultunk a hegyek felé, hogy fentről nézhessük meg Omis városának látképét. Már korábban kinéztem azt a kilátóhelyet, ahova menni akartunk és a GPS segítségével gond nélkül meg is találtuk. Amúgy a GPS mindig velünk volt és nagy hasznát vettem, mivel már jó előre elmentettem a fontosabb célpontokat.

IMG_3312_Omis_1350x0500.jpg


A kilátóhelyen fotókat készítettünk, majd lementünk a városba.
A városról sokat nem tudok írni, nem nagyon néztünk szét. Egy 4 éves gyerkőccel nem nagyon lehet városnézést csinálni, így hát kerestem egy parkolóhelyet és kimentünk a partra. Mindn normálisabb helyen fizetős a parkolás. A parkolóautomatákba csak apróbénzt lehetett berakni, és aprópénzem nem nagyon volt. Pénzt váltani nem sikerült, több helyen is megpróbáltam. Tulajdonképp ekkor világosodott meg, hogy igen a Horvátoknál nincs elég fém pénz forgalomban és érdemes ezeket pespejzólni annak, aki majd a parkolásra is költeni akar egy keveset. Végül bedobáltam annyi aprót amennyi nálam volt és mentem kis családom után én is a strandra.

Omis strand
IMG_3335.JPGMi már hozzászoktunk a tiszta vizű apró kavicsos strandokhoz. Brelá-ban csak ilyen van. Hát Omis város strandja ezek után igencsak lehangoló volt a számunkra. Semmi természetes árnyékvető növényzet nincs a parton, a part homokos, de nem az a "simi" homok, hanem kavicsokkal és némi kosszal kevert izé. A víz átláthatatlan, némi hab és némi növényzet úszkált a tetején. Olyan Balaton feelingje volt. Sokan voltak, a parkolásért is fizetni kellett. Lehet, hogy az igényeink lettek magasak, de mindenesetre egy kicsit sem tetszett ez a strand. Most már kezdtem örülni, hogy nem dobáltam be túl sok pénzt az automatába. Csak 2 órára volt pénzem, és ennyi idő bőven elég is volt.

Úton hazafelé
Még mielőtt elhagytuk volna várost, szállásadónk ajánlására betértünk egy Tommy's nevű boltba. Nálunk a CBA hasonlít leginkább rá. Sok hazai...mármint nekik hazai terméket árulnak. Itt sikerült végre Karlovacko sört is vennem...be is vásároltunk rendesen.
Útban hazafelé meg-meg álltunk megnézni a partot, hátha találunk olyan helyet ahol másnap egy egész napot el tudunk tölteni. Ez a strand keresési akció nagyon jól sült el. Az út szélén volt egy lehajtó, ahol egy ernyő alatt ücsörgött valaki. Megálltunk és megkérdeztük tőle, itt meg mit árul. Fizetős strand jegyszedője volt az emberünk és csak kocsik után kellett fizetni. De mivel ide nem sok tömegközlekedés jár, kocsi nélkül nem nagyon jön ide senki. Mindenesetre lekéretszkedtünk, hogy megnézzük a strandot. Nagyon megtetszett a hely ezért el is határoztuk, hogy holnap ide jövünk, de erről majd később írok.

Délután
Délutáni program a szokásos helyi strand meglátogatása volt. A mi kis jól bevált helyünk mint ahogy már korábban írtam a Hotel Marina szálloda parkolójánál volt. Késő délután már bárkit beengedtek a parkolóba fizetés nélkül. Reggel viszont sosem sikerült olyan korán mennünk, hogy ne kérték volna a parkolókártyánkat, amit amúgy a szélvédő mögé kellett mindig tenni. A parkolással délután néha meggyűlt a bajom, mert nem találtam jó helyet. Mivel a csónakunkat a kocsinál tudtam csak felfújni nem volt kellemes a felfújt 25kg-os gumicsónakkal a hátamon 100-200m-eket sétálni, de muszáj volt.
Szerencsénkre Brela jelképe a vízben lévő, nem túl magasra nyúló szikla a strandolóhelyünk közelében volt. Nekem ez a rész tetszett a legjobban az egész parton. Sokszor jöttünk ide és jó párszor körbe csónakáztunk, vagy körbe úszkáltuk ezt a sziklát és környékét. Kisfiam 3 évesen még nem igazán tud úszni, ezért rajta mindig volt karúszó és úszógumi is, néha a békatalpát is felvette. Ezekkel a strandeszközökkel nagyon kényelmesen ellavírozott a mély vízben és ha tehette volna reggeltől estig vízben lett volna. Mi persze azért néha ráparancsoltunk, hogy jöjjön ki a csónakba melegedni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr75060949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása