Az út Biokovo parkba

3-ik napunk reggelén korán keltünk. Már rég kinéztem a mai napunk úti célját a Biokovo hegyet és annak legmagasabb pontját (Sveti Jure), ami Horvátország legmagasabb pontja is. Házinénink nem ajánlotta, hogy oda menjünk, mert szerinte nehezen megközelíthető a keskeny út miatt. Ez persze engem nem tántorított el. GPS szerint 26km-re van a hegycsúcs és kb 40 perc alatt érünk oda. Reggelizés nélkül elindultunk és útba ejtettük a pékséget is Baska Voda-n. Épp a Biokovo park bejáratánál fogyott el a reggelink. A bejáratnál egy bódé volt. Először csak elhajtottam a bódé mellett és a visszapillantó tükörben vettem észre, hogy egy őr kirohan a bódéból és utánam szalad és csápól a kezével. Rükvercbe kapcsoltam és visszagurultam megkérdezni, hogy ugyan már mit akar. Hát azt, hogy fizessünk. Nem túl egyértelműen, de azért jelezték, hogy ez bizony fizetős mulatság, de ez a kocsiból nem volt egyértelmű. Mindenesetre fizettünk és gurultunk is tovább. A park bejáratától még 11km-re volt a csúcs. ezt akkor el sem hittem. Eleinte könnyedén lehetett gurulni az aszfaltozott úton. Majd egyre vékonyabb és vékonyabbá vált az út. Egy helyen lovak, meg tehenek lassították a haladásunkat. Úgy kellet kiszállnom és a lovakat arrább terelnem, hogy el tudjunk mellettük gurulni. A tehenek már ismerték a járást és szépen az út szélén elbandukoltak a kocsim mellett. Odafele menet 2 mikrobuszt is utolértünk akik nagyon előzékenyen lehúzódtak és elengedtek minket, látván, hogy mi gyorsabbak vagyunk. 6-8 szembejövő autóval is találkoztunk. Mind ebből max 1 ha külföldi volt a többi horvát rendszámú jármű volt és bizony néha nehézkes volt megoldani, hogy elférjünk egymás mellett. Kb 300-500m-enként volt arra lehetőség, hogy 2 autó elférjen egymás mellet. Előfordult, hogy nekem kellett 200m-t is tolatnom, hogy elengedjem a szembejövőt. Jellemzően előzékenyek voltak itt is a sofőrök. Gyakorlottabb helyi sofőrök akkor is elindultak hátra, mikor nekem kellett volna kevesebbet tolatni, viszont nekik sokkal gyorsabban ment a tolatás mint nekem. Azért nem volt nagyon vészes a feljutás, de nem árt ha a család gyakorlottabb sofőrje ül a volán mögött és esetünkben nem a kedves feleségünk próbál meg felhajtani.

A csúcson:
Felérve még nem volt fennt autó. Mi voltunk az elsők. Hurrá. Nem volt gond a parkolással. Fennt nincs sok parkoló Kb 10 autó ha meg tud állni. A többiek már csak úgy, hogy blokkolják a korábban érkezőket. A parkolás ingyenes. A látvány elképesztő volt. Érdemes ide korán jönni, mert semmi árnyék nincs fent és később a parkolás is nehezebb, a tömegről nem is beszélve. Mi olyan 8:30 körül értünk fel a csúcsra és 1 órát töltöttünk fent. Körbejártuk a csúcsot, készítettem néhány panoráma képet és el is indultunk vissza a kocsihoz. Mire végeztünk a 2 mikrobusz is felért és még pár család saját autókkal.

IMG_3118_Biokovo_2400x0700.jpg

IMG_3115_Biokovo_2000x0450.jpg

Biokovo_halfway_3000x1000.jpg

Hazaút:
9:30 kor már egész kis tömeg kezdett összegyűlni odafent. Voltak kerékpárosok is. Mondták, hogy 3 óra alatt tekertek fel a csúcsra. Hát nem semmi. Adtam nekik vizet és elindultunk lefelé. Már nehezebben haladtunk. A szembejövő forgalom elég erős volt. Kb olyan 20-25 autó jött szembe. Lefelé menet az összes kiszögelésnél, ahol meg lehetett állni megálltunk és fényképeztünk. Kb olyan 11-órára értünk haza. Készítettünk ebédet és evvel el is ment a délelőtt.

Strandolás:

Délután strandolni mentünk. Ugyanúgy a Brelai strandot választottuk és szokás szerint gumicsónakkal kihajóztunk. Egy pár fiatal Brela jelképéről a szikláról ugrált lefelé. Persze én is kipróbáltam és én is ugrottam 1-et.



Séta és vacsora:
Img_3200.jpgMiután elfáradtunk a vízben, összecsomagoltunk bepakoltunk a kocsiba és sétáltunk egyet a parton, a kikötő felé. Itt sok étterem és büfé illetve sörözők, pizzázók vannak. Több olyan hely volt, ahol az étlapon képekkel illusztrálták a választékot és az árak is elviselhetőbbnek tűntek. Leültünk egy asztalhoz és megvacsoráztunk. Az asztalunk mellett egy ukrán srác ült egyedül és amíg feleségem a mosdóba ment a fiammal az ukrán sráccal elkezdtem beszélgetni.....mutogatással. Csak megkérdeztem tőle, hogy mit eszik....nem értett se angolul, se németül de nagyon kommunikatív volt és azért a mutogatással így is megértettük egymást. Végül megkínált a sós minihalából. kb úgy lehetett enni mint a csipszet. Ez volt a legolcsóbb étel az étlapon és egy nagy tányérra öntöttek vagy 200db ilyen kis aprócska sült halat. Jó sós volt, jól passzolt a sörhöz. Egy ilyen tányér elég vacsorára.



Mi viszont egy egész grillcsirkét ettünk és még egy adag sült krumplit kértünk ki. Teli hassal bóklásztunk még egy kicsit a parton. fagyiztunk egyet, dobáltuk a kavicsokat a tengerbe és fényképeztünk. Így szépen eltelt ez a nap is és ma este sem volt gond az alvással.

Költségek

HUF HRK Megjegyzés
1.200 31 Péksüti reggelire
3.100 80 Biokovo park belépő
470 12 Kenyér
5000 130 Vacsora
800 21 Fagyi
600 15 Hűtőmágnes
11.170 289 Összesen

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr965058953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása