008) Cumi lerakás

2011.07.30. 14:42

Mostani bejegyzésem nem kifejezetten családi programról szól. Bár talán egy minimálisan mégis az.

Kisfiamat 2,5 éves korában szoktattuk le a cumiról. Azt olvastam valahol, hogy érdemes a kicsivel együtt közösen számolni a cumi lerakás napját. Erre a célra én készítettem egy
"Cumilerakási táblázat"-ot:


Persze már a táblázat előtt is mondtuk neki, hogy Petra barátnője már nagy lány és ő már nem cumizik és Peti is nagyfiú lesz, ha már lerakja a cumit és a bölcsiben is elmesélheti,. hogy ő már bizony nagyfiú és már nem cumival alszik.

A cumi kidobása előtt 10 nappal megmutattam kisfiamnak a táblázatot és szépen elmagyaráztam neki, hogy ez milyen játék. Mivel a számokat már ismerte 1-től 10-ig és visszafele is Ő maga dokumentálhatta, hogy hány nap múlva dobjuk ki a cumit.
Felraktam mágnessel a hűtő oldalára a táblázatot és minden este lefekvés előtt mindig egy más színű ceruzával beikszelhette, hogy még hány napig cumizik.

Azt hiszem több magyarázatot ez nem is igényel. Ez a kis táblázat olyan jól sikerült, hogy a 0-ik nap reggelén saját maga dobta ki a kis cumiját a szemétbe és reggel együtt vittük le a szemeteszsákot a kukába (persze előtte én kicsempésztem a cumit a szemétből emléknek), majd mikor jött a kukáskocsi még integettünk is neki miközben elvitte a szemetet.

Első éjszaka mindennek ellenére kb 30 percet sírt a cumiért, de mi párommal szépen elmagyaráztuk neki, és kérdeztük is, hogy szerinte hol van most a cumi és végül is megértette és megnyugodott. A táblázatot persze tovább ikszeltük az 5-ik napig. 2-ik éjszaka már csak 10-15 percet sírt, 3-ik éjszaka már csak 5 percet sírt, végül 4-ik éjszaka semennyit, de már alig várta a reggelt, hogy megkaphassa az 5 cumimentes nap után járó ajándékát, ami nem más volt mint egy futóbicikli.

Szerintem ennél humánusabb módja a cumielvételnek nincsen.

Ajánlom mindenkinek!

Üdv.: Forjack

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr613111970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása