029) Brela 2. nap: strandolás

2013.02.02. 17:31

Másnap reggel korán keltünk. Reggeli után felmálháztuk magunkat és mentünk a strandra. Legurultunk a partra és behajtottunk a fizető parkolóba. A bejáratnál felmutattam a parkolókártyánkat és már nyílt is a sorompó. A szállásadónk, Ibolya férje a Hotel Marinában dolgozik és így oda van ingyenes behajtási engedélye. A parkoló amúgy annyiból állt, hogy az autóforgalmat beengedték az erdő egy bizonyos részére. Kitaposott föld úton gurultunk befelé megkeresve a legközelebbi szabad helyet a parthoz.

Kisfiam még sosem látta a tengert. Izgatottan vártuk, hogy mennyire fog neki örülni.... tetszett neki. Nem is akart ránk várni, egyből elindult a víz felé és a (nem túl) hideg víz ellenére már ment is befelé.

A strand:
Brelának több strandja is van....pontosabban egy nagy strandja van aminek bizonyos részeit más más néven neveztek el.  9-óra körül még eléggé üres a strand, a nagy tömeg 10-11 óra között áramlik ki a partra. 11 óra után már csak napos helyeken lehetett letelepedni. A part apró kavicsos volt, ami egyáltalán nem zavarta a 4 éves kisfiamat. Bár mi vettünk strand cipőt, ő egyáltalán nem igényelte annak használatát. Én csak a vízben nem viseltem a cipőt, a parton viszont mindig. Maga a strand minden igényt kielégít. Nagyon tetszett, hogy az egész part fákkal tarkított. Sok az árnyékos hely és a vízhez is elég közel vannak árnyékos részek, persze a napozni vágyók is könnyen megtalálják a helyüket. Egy árnyékos aszfaltozott sétaútvonalon kényelmesen el lehet jutni  a part mentén bárhová. A sétaút mentén több étkezési lehetőség is van. Olcsób büfé jellegű és drágább éttermek is megtalálhatóak, de erről majd később. Vannak mosdók (fizetős) és zuhanyzók (ingyenes) is. Lehet vízibiciklit, kajakok, jet-ski-t bérelni.

Gumicsónak:
IMG_3341.JPGMég télen vásároltam egy profibb minőségű gumicsónakot. (INTEX EXCURSION 4) Otthon felfújva egy kicsit nagynak találtam és azt gondoltam, hogy jobb lett volna egyel kisebbet venni. De végül nem bántam meg, hogy ezt a méretet választottam. 3-an törölközőkkel, hátizsákkal, elemózsiával, és egyéb vízi játékokkal felszerelkezve épp kényelmesen fértünk el a csónakban. Vettem a csónakhoz egy szivargyújtóról üzemeltethető pumpát. Minden reggel a strandra kivonulás után, kb 15-20 percet igényelt a csónak felfújása és a strandra való kivitele. Egy kicsit körülményes volt a dolog, de az egyik legjobb ötletem volt ennek a csónaknak a beszerzése. Nagyon élveztük, hogy nem vagyunk a parthoz kötve. Szépen minden szükségest bepakoltunk a csónakba és kieveztünk a biztonsági kötélig, és azon egy pár méterrel túlra, majd a parttal párhuzamosan indultunk el izgalmasabb, elhagyatottabb partszakaszokat keresni. Alkalmanként 1-1,5 km-t is eveztem a part mellett és az izgalmasabb helyeken kikötöttünk. Jó volt hogy nem a zsúfolt strandon kellett minden időnket tölteni, volt hogy 2 órát is kint voltunk a vízen. A strandon amúgy is csak idegeskedtünk a dohányzók és a tömeg miatt.
A napsugárzás ellen UV szűrős ruhával, nyári sapkákkal és naptejjel védekeztünk...sikerrel..... a 10 nap alatt egyszer sem égtünk fel. Persze arra figyeltünk, hogy 13 és 16 óra között egyáltalán ne legyünk a napon.

Délután és este:
12-óra körül hazamentünk otthon megebédeltünk és megkezdtük a délutáni sziesztánkat. 16-óra körül ismét a partra mentünk és megint csak kihajóztunk. Este 7-8 óra körül összecsomagoltunk és a házinénink által ajánlott éttermet meglátogattuk. Ez az étterem a főút mellett volt és most már tudom, hogy az átlagos árakhoz képest egy kicsit drágább kategóriába tartozott ez a hely. A vacsora nem volt különösebb képen finom és az árakat is sokalltam, viszont a kiszolgálás kifogástalan volt. Egy barátságos felszolgáló foglalkozott velünk és más vendég nem is nagyon volt az étteremben. Mindenesetre mi most jártunk itt először és utoljára.

Költségek

HUF HRK Megjegyzés
1.830 47 Péksüti reggelire
8.170 210 Vacsora (20kn borravaló)
10.000 257 Összesen

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.