026) Bécs, 3 napos hétvége

2012.04.01. 20:13

Egy kedves ismerősünknek köszönhetően több alkalommal is volt rá lehetőségünk, hogy eltöltsünk (alkalmanként) 2 éjszakát Bécsben. Az első 2 alkalommal magunkkal vittük kisfiúnkat is, az utolsó esetben viszont úgy döntöttünk, hogy most az egyszer nélküle is felfedezzük a várost.

Bécsbe utazóknak az első és legfontosabb problémája a parkolás kérdése. A szállodánknak volt parkolója, de mi nem vállaltuk a 15 Eurós napi díjat. Helyette inkább megkerestem a szállodához legközelebb (3km-re) eső P+R parkolót és ott hagytuk a kocsit, ha épp nem kellett. Ezt a 3km-t kerékpárral tettem meg és a szállodában azt már engedték, hogy ingyenesen lelakatolhassam a kerékpárt a garázsukban. Szemmel láthatóan nem csak én érkeztem ide biciklivel, több kerékpár is volt a garázsban külön erre a célra kialakított beállónál. Az első éjszaka elég rosszul éreztem magam a tőlem távol lévő P+R parkolóban lévő autóm miatt. A parkoló pont úgy működik mint mondjuk az Allee bevásárlóközpontban a parkoló. Bejutáskor jegyet kapok, kifelé menet a jegyet beadom egy automatába kifizetem a pénzt és a jegyet visszakapom, amivel már ki tudok hajtani a bejáraton.

Aki spórolni akar annak azt tanácsolom, hogy kerülje el az Osztrák fővárost.

Itt egy kis táblázat az utolsó alkalommal tett kirándulásunk büdzséjéről:

 

Költségek

 Ft.Megjegyzés
üzemanyag13000550 km
Autópálya matrica3000magyar
Parkolás17502 éj,  3 euró/éj 
Vacsora 14100Mc Donalds: 14 euró/ 2fő
 Vacsora 22400Kínai: 8 euró / 2fő
 Reggeli15004db Péksüti
Adó17506 euró / 2 fő / 2 éj
 Seegrotte Barlang525018 euró / 2 fő
Borravaló2901 euró (idegenvezetőnek)
 Ebéd2400 8,5 euró / 2 fő
Játék4000Kisfiamnak
UV sapka3500Kisfiamnak 
Táska4500Páromnak 
 Ajándékok 8000Főleg csoki 
Mindenféle6000Interspár
   
Összesen:61440 

 

 Osztrák autópálya matricát nem vettem. 60km miatt nem igazán éri meg...szerintem. Jól járható a főúton is a Hegyeshalom - Bécs útszakasz és csak 30 perccel hosszabb az utazás. Többször megtettem már ezt az utat, de a bécsi utak eléggé labirintusak számomra, ezért GPS nélkül nem mernék neki vágni.

Sajnos az időjárással most az utolsó alkalommal nem volt szerencsénk (hideg, szeles, nyirkos idő), de kárpótlásként az első 2 utunk alkalmával verőfényes napsütésben láthattuk a várost. Legközelebb csak akkor vágunk neki egy ilyen kis kirándulásnak, ha jó időt jósolnak, mert a rossz idő miatt nem igazán sikerült magunkat jól érezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr614354655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása